piątek, 16 czerwca 2017 21:30

Wycieczka w Pieniny

W dniach 7-9 czerwca 2017r. odbyła się wycieczka dydaktyczna klas 2b2 i 2m1, tym razem naszym celem były piękne Pieniny. Pierwszego dnia zwiedziliśmy spichlerz przy zamku w Niedzicy. Budynek ten został zbudowany pod koniec XVIII wieku i pełnił funkcję magazynu na zboże. Z niewielkimi zmianami przetrwał 200 lat aż do dziś, co czyni go szczególnie interesującym. Następnym punktem wycieczki były ruiny zamku w Czorsztynie. Gotycka budowla pochodzi z XIV wieku, znajduje się na wzgórzu nad Dunajcem w granicach Pienińskiego Parku Narodowego. Po ruinach zamku wyruszyliśmy na krótki spacer do wąwozu Homole, który miał stanowić rozgrzewkę przed następnym dniem. Wieczór spędziliśmy miło przy ognisku. Drugi dzień przeznaczyliśmy na wędrówkę po górach. Wyruszyliśmy ze Szczawnicy, gdzie przeprawiliśmy się przez Dunajec, a następnie górskim szlakiem wraz z przewodnikiem pokonaliśmy 13km., po drodze zdobywając Sokolicę i Trzy Korony. Kolejnym etapem naszej wędrówki był spływ Dunajcem do Szczawnicy. Po wyczerpującej wędrówce ostatniego dnia przyszedł czas na odpoczynek i rozrywkę. Piątek spędziliśmy w parku rozrywki Energylandia w Zatorze, gdzie przez kilka godzin korzystaliśmy z licznych atrakcji. Opiekunami wycieczki były panie: Renata Sroka, Anna Grabowiecka, Katarzyna Pierzchała oraz Agnieszka Nawrocka.

Dziękujemy wychowawcom za zorganizowanie wycieczki, a wszystkim opiekunom za cierpliwość i wyrozumiałość.
Uczniowie klas 2b2 i 2m1.