cien.png

mgr Katarzyna Błauciak
Rzecznik Praw Ucznia w ZSiPO

nauczyciel WF


 

Kontakt 

tel. 77 4310466-67


 

Sposób załatwiania spraw przez Rzecznika Praw Ucznia:

  1. Rzecznik rozpatruje tylko sprawy (skargi, wnioski, interwencje) zgłaszane w formie pisemnej.
  2. Jeśli zgłoszenie sprawy ma charakter rozmowy, rzecznik sporządza z tej rozmowy notatkę, którą podpisuje osoba (uczeń) zgłaszająca sprawę.
  3. Rzecznik nie rozpatruje skarg i wniosków anonimowych.
  4. Rzecznik rozpatruje tylko zgłoszenia uzasadnione (czyli takie, które wchodzą w zakres kompetencji rzecznika) - określa je Statut rzecznika Praw Ucznia w ZS RCKU w Nysie.
  5. Składając wniosek (skargę, prośbę o interwencję) do rzecznika:
  6. opisz problem, z którym zwracasz się do rzecznika
  7. określ, które z Twoich praw zostało złamane
  8. dołącz informacje, co już zrobiłeś w tej sprawie
  9. Rzecznik, po rozpatrzeniu sprawy, poinformuje Cię o sposobie jej załatwienia.
  10. Jeżeli sposób załatwienia sprawy przez rzecznika w szkole Cię nie usatysfakcjonuje, przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do Rzecznika Praw Ucznia przy Kuratorium Oświaty.


Czego Rzecznik Praw Ucznia w ZSiPO nie załatwia?

  1. Rzecznik nie przekłada klasówek ani sprawdzianów (z wyjątkiem tych, o których poinformowano uczniów w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami).
  2. Rzecznik nie zwalnia z lekcji ani imprez organizowanych przez szkołę (klasę).
  3. Rzecznik nie usprawiedliwia nieobecności na zajęciach szkolnych.

 

Regulamin Rzecznika Praw Ucznia