mgr inż. Sylwester Misiarz
Rzecznik Praw Ucznia w ZSiPO
Kontakt
tel. 77 4310466-67
Sposób załatwiania spraw przez Rzecznika Praw Ucznia:
- Rzecznik rozpatruje tylko sprawy (skargi, wnioski, interwencje) zgłaszane w formie pisemnej.
- Jeśli zgłoszenie sprawy ma charakter rozmowy, rzecznik sporządza z tej rozmowy notatkę, którą podpisuje osoba (uczeń) zgłaszająca sprawę.
- Rzecznik nie rozpatruje skarg i wniosków anonimowych.
- Rzecznik rozpatruje tylko zgłoszenia uzasadnione (czyli takie, które wchodzą w zakres kompetencji rzecznika) – określa je Statut rzecznika Praw Ucznia w ZS RCKU w Nysie.
- Składając wniosek (skargę, prośbę o interwencję) do rzecznika:
- Opisz problem, z którym zwracasz się do rzecznika
- Określ, które z Twoich praw zostało złamane
- Dołącz informacje, co już zrobiłeś w tej sprawie
- Rzecznik, po rozpatrzeniu sprawy, poinformuje Cię o sposobie jej załatwienia.
- Jeżeli sposób załatwienia sprawy przez rzecznika w szkole Cię nie usatysfakcjonuje, przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do Rzecznika Praw Ucznia przy Kuratorium Oświaty.
Czego Rzecznik Praw Ucznia w ZSiPO nie załatwia?
- Rzecznik nie przekłada klasówek ani sprawdzianów (z wyjątkiem tych, o których poinformowano uczniów w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami).
- Rzecznik nie zwalnia z lekcji ani imprez organizowanych przez szkołę (klasę).
- Rzecznik nie usprawiedliwia nieobecności na zajęciach szkolnych.